За народним і церковним календарями 14 серпня — свято Першого Спаса, Спаса на воді або Медового Спаса. Закріпилася й інша назва — Маковія, адже у церквах вшановують сімох старозавітніх братів-мучеників Маккавеїв і святять мак. (Тут на назві позначилася співзвучність слів).
Входженню цього свята у побут українських селян (ще навіть за часів Київської Русі) сприяло й те, що воно збігалося з початком важливих аграрних робіт — сівбою озимини. Казали: “Перший Спас — перший засів”. Перед сівбою у церквах освячували насіння, щоб “Бог працю благословив і добре родило”. По селах святили воду. Хресні ходи рушали на ріки, озера, освячували кожну криницю, насамперед — громадську, “спільну”. Дійство дещо нагадувало йорданське водосвяття, тільки без ополонок, хреста з льоду і купання.Тому закріпилася ще й така назва - Мокрий Спас.
Маковія — так звані проводи літа. Цей день вважається першим осіннім.
Своїх традицій дотримувалися пасічники, качали мед, бо від Медового Спаса бджоли вже не будуть давати солодкого продукту, роблять для себе запаси на зиму. Тож на Маковія неодмінно святили свіжовикачаний мед.
...Від самого ранку люди йдуть до церкви, щоб після відправи Служби Божої посвятити квіти, головки маку, воду. Вважали, якщо посвячені на Маковія квіти вплести у косу, то волосся не буде випадати і голова не буде боліти. Знахарі використовували освячені квіти для лікування різних недуг, а мак ставав своєрідним оберегом.